sexta-feira, fevereiro 20, 2009

NÓS-UP, a força política mais comprometida com a língua

Segundo a Coordenadora de Traballadores de Normalización de Língua, NÓS-Unidade Popular é a força que mais espaço dedica no seu programa à questom lingüística, de entre todas as forças que concorrem às eleiçons autonómicas de 2009. Sempre segundo o estudo realizado por este organismo, NÓS-UP dedica um 12,5% do espaço do seu programa à língua, sendo de longe a que mais destaque lhe dá à política lingüística, contrastando com a quase nula presença da língua no programa de Esquerda Unida ou a absoluta beligeráncia com o galego da UPyD. Este 12,5% é muito superior ao espaço que lhe dedicam ao idioma o BNG (2,4%), o PSOE (0,2%),ou a FPG (6,7%)

Que cadaquém tire as suas próprias conclusons. Eu compreendo que nom apenas se trata de espaço sobre o papel, também se trata do modelo polo que se aposte...de todos os jeitos, eu também me remitiria à campanha de cada partido:o BNG, a dizer "que também se dirige aos cidadaos castelhano-falantes", como pedindo perdom por ser nacionalista, ou por ser um projecto político (ainda) pensado em galego, com o Quintana a pressumir de que os seus filhos sejam castelhano-falantes, ou com a Teresa Táboas a dizer que às vezes fala castelhano; ou Esquerda Unida, com a Yolanda Díaz a criticar a morneza do bipartido em matéria lingüística, quando é óbvio que a sua força política nunca se preocupou dessa questom, como se despreende já das atitudes lingüísticas da sua militança e dos seus cargos públicos.

De qualquer jeito, para mim um contraste definitivo é o do 8 de Fevereiro. Quando queiramos analizar o compromisso real de umha força política, perguntemo-nos: onde estavam estes o 8 de Fevereiro? Na casa cagando polas cuecas, ou dando a cara? Já sabemos quem estivo em cada lugar...também sabemos quem estava do outro lado do cordom policial.