segunda-feira, dezembro 29, 2008

Palestina vencerá!!!

sexta-feira, dezembro 26, 2008

Mensagem de Natal de Mahmoud Ahmadineijad

Nom tenho nengumha intençom de partir lanças por determinados líderes mundiais, mas...o quê laiou na mensagem natalícia de Ahmadineijad, para que a sua mensagem fora censurada no democrático UK? Vejamos...e que cadaquem tire as suas conclusons...

quarta-feira, dezembro 24, 2008

Os avanços na cooperaçom venezuelano-cubana

Hoje, quatro vídeos sobre os projectos comuns de Cuba e Venezuela e sobre a visita de Raúl Castro à República Bolivariana

cubainformacion.tv


cubainformacion.tv


cubainformacion.tv


cubainformacion.tv

sexta-feira, dezembro 19, 2008

Paremos a repressom contra o movimento associativo corunhês

Comunicado do Centro Social Gomes Gaioso

O 23 de Dezembro estám chamadas a declarar nos julgados da Corunha cinco pessoas, todas elas pertencentes a associaçons desta cidade, do ámbito do galeguismo cultural ou da esquerda, por pretensos incidentes relacionados com actos em resposta ao desfile/acto mediático fascista protagonizado pola fantasmagórica Mesa por la Libertad Lingüística, que foi aliás arroupado por diversas entidades da extrema direita (chamativa a presença de Democracia Nacional e de Falange Española de las JONS) convocado para reinvindicar a derogaçom da Lei de Normalizaçom Lingüística e o decreto do galego no ensino. Entre os imputados há membros do Centro Social Gomes Gaioso, mas também forom chamadas a declarar algumhas entidades como tais: Briga, a Associaçom Cultural Alexandre Bóveda, o Centro Social Atreu e, surpreendentemente, as associaçons Arestora e Xacarandaina.

Estas pessoas e colectivos som acusad@s de “alteraçom da ordem pública”. Pola parte que nos toca, diremos que, com efeito, nom ficamos calad@s nem ficaremos perante as agressons que a língua padece nesta cidade e denunciaremos publicamente a toda instituiçom, associaçom, grupo de pressom ou indivíduo que se destacar na nossa cidade pola sua beligeráncia contra o galego. Nada se nos pode botar em cara por isso, antes ao contrário, o escandaloso é o silêncio inexplicável de alguns e algumhas, ou a morneza, atitude que ante o cariz que está a tomar a situaçom tampouco tem cabimento, dentro dos parámetros da decência moral e intelectual. Por isso, temos que manifestar o nosso total apoio ao grupo de sóci@s imputad@s.

No que di respeito à extensa e variopinta listagem de associaçons chamadas a declarar, só cabe dizer que isto constata a intencionalidade deste juízo, que se vai converter num processo ao associacionismo cultural e à esquerda corunhesa, sob o pretexto de defender o direito à manifestaçom de umha entidade de origens, composiçom e finalidades nom precisamente transparentes nem democráticas, como também nom destacada por atesourar essas qualidades no seu discurso nem no seu agir . Parece que os elementos reaccionários da fiscalia e a judicatura corunhesa funcionam em perfeita sincronizaçom com o fascio corunhês.

Desde o Centro Social Gomes Gaioso denunciamos e condenamos a criminalizaçom ao movimento associativo, ratificamos o nosso compromisso até as últimas conseqüências com a língua e a cultura galegas e apelamos à solidariedade de toda entidade que se considere acreedora de tal compromisso.

Na Galiza em Galego!!! Na Corunha, em Galego!!!

quinta-feira, dezembro 18, 2008

Novidades sobre o jogo da Irmandinha


Parece que as cousas se vam reconduzindo, a respeito do jogo da Irmandinha. Assim o aguardamos. Siareir@s Galeg@s continua adiante no seu programa de actividades, depois de que a Directora Geral para o Desporto afirmara em rolda de imprensa que nom havia suspensom do encontro entre Galiza e Chile, já que nom havia sequer comunicaçom oficial de tal suspensom e que, em qualquer caso, se tal suspensom se produzia, a Direcçom Geral ia exigir umha compensaçom económica, aliás de que haveria jogo igualmente com algum rival alternativo.

Portanto, parece que nos vemos o dia 27 na Corunha...

quarta-feira, dezembro 17, 2008

Ficaremos sem jogo da Irmandinha?

Ontem deitavamo-nos com a notícia de que já havia convocatória tanto da selecçom feminina como da selecçom masculina de futebol. Agoirava-se umha grande festa na Corunha. Mas hoje acordamos com a notícia desagradável de que o jogo da masculina nom se vai desputar. A explicaçom que se dá no web do Sindicato de Futebolistas de Chile é, simplesmente, que os clubes nom estám dispostos a ceder jogadores para este encontro, que nom se atopa no calendário oficial FIFA. Alguns méios davam a notícia especulando entorno a discrepáncias sobre termos do contrato. A instáncias oficiais, ninguém fala polo momento de tais discrepáncias.

No web Deporte Galego, por enquanto nom há nengumha informaçom ao respeito, e vieiros fala de umha reuniom de urgência entre representantes da Conselharia de Cultura e Desportos e responsáveis federativos para procurar algumha alternativa, ainda que resulta lógico pensar que em dez dias pouca soluçom terá isto.

O único que se nos ocorre é encorajar à afeiçom a que envie correios electrónicos de maneira massiva ao Sindicato chileno para fazer-lhes notar que na Galiza há um profundo malestar por esta decisom e que nom o jogo contra Galiza nom merece ser tratado como umha cita de segundo nível. Também mandar à Direcçom Geral para o Desporto e-mails a pressionar para que se desfaga o entorto de algumha maneira: negociar outra data ou procurar outro rival...

segunda-feira, dezembro 15, 2008

Sobre a selecçom chilena de futebol

A selecçom chilena tem um historial bastante digno, com sete participaçons mundialistas. A sua melhor classificaçom num mundial registrou-se no ano 1962, no qual conseguirom o terceiro posto, trás ganhar na final de consolaçom frente à Jugoslávia. Outros logros a salientar som os seus quatro sub-campionatos na Copa América, aliás do bronze olímpico conquistado em Sidney 2000, o terceiro posto obtido no mundial sub-20 do ano 2007 e o sub-campionato no Torneio de Esperanças de Toulon de 2008.

Estamos, portanto, perante umha selecçom com tradiçom e história, e, aliás, dá-se a circunstáncia de que estamos também perante umha grande geraçom de jogadores, que a nível de categorias de base já demostrou a sua valia. É certo que nom figerom um bom jogo perante Espanha, mas nom deixa também de ser certo que nom jogou com boa parte das suas figuras. Esperemos que à Corunha venham com as melhores armas do seu arsenal.

domingo, dezembro 14, 2008

E o 27, contra Chile

A selecçom masculina absoluta da Galiza vai jogar o 27 de Dezembro na Corunha contra Chile. A selecçom chilena tem um considerável historial de participaçons na Copa América e no Munial, ainda que nos últimos anos passou umha época um bocado escura. Em qualquer caso, é um rival digno, de um nível meio, que vai apresentar batalha suficiente como para oferecer um confronto vistoso e com tensom. Suponho que, um vez que saibam da qualidade de alguns dos nossos jogadores e da história recente da nossa selecçom (essa vitória frente a Uruguai e esses empates com Equador e Camarons) os chilenos virám motivados. Aliás, este jogo vai-lhes dar umha oportunidade para melhorar a imgem dada frente a Espanha, contra a que perderom 3-0 recentemente.

É interessante fazer história sobre a nossa selecçom, que maiormente se enfrentou a combinados de outras zonas da Península, excepçom feita daquele jogo disputado no ano 1923 contra Inglaterra e que acabou com um resultado de 7 - 2 a favor dos nossos, e dos recentes jogos contra Uruguai, Equador e Camarons.Podemos ver que, à pesar de que nunca foi possível ver à Irmandinha em competiçons oficiais, os seus números som impressionantes.

Galiza disputou como tal treze jogos, dos que ganhou sete, empatou dous e perdeu quatro. Salientar que, a maior chosca recebida tanto como locais como de visitantes, foi a maos da selecçom de Ponte Vedra (0-3 e 4-1)As maires goleadas a favor, forom na casa contra um combinado Ferrol/Corunha (7-1)e fora contra Andaluzia (1-4)

Nestes treze jogos Galiza marcou 37 golos, recebendo 23. Som umhas estatísticas que já quixeram para si muitas selecçons que jogam competiçons oficiais.

Agora esperemos que Chile passe a ser outra das equipas batidas pola nossa selecçom, e que essa vitória contribua a abrir caminho a umha futura oficialidade. Que se vaia vendo como os mitos caim com só dar a oportunidade de jogar em igualdade de condiçons...

sexta-feira, dezembro 12, 2008

Pendurar aos nacionalistas

Fraga Iribarne nega-se a deixar este mundo discretamente. Podia dedicar-se a jogar ao dominó na sua taverna favorita de Vilalba ou regar as plantas do seu chalé de Perbes...vaia, podia disfrutar dos seus últimos anos de vida placidamente e sem amolar a ninguém, já que a "suave" transiçom espanhola nom o levou por diante, apesar dos muitos mortos que se lhe podem atribuir. Ao leom de Vilalba nom lhe agrada a presença de nacionalistas bascos, catalans, galegos...no parlamento espanhol, e di que "havia que ponderá-los pendurando-os de algum sítio".

Homem, eu nom votei nas últimas eleiçons gerais, nem creio que o faga nunca, a nengum desses partidos que tanto lhe estorvam ao senhor Fraga, mas eu temo que trás este razonamento está o de sempre: a incapazidade para encaixar a pluralidade política e o pretender ditar umhas regras do jogo diferentes para uns que para os demais.

Enfim, que está mais enrugado e mais coxo, com a voz mais quebrada, mas é o Fraga de sempre...

segunda-feira, dezembro 08, 2008

Aquí nom se inventa nada

A reacçom costuma apresentar qualquer medida de avanço nos direitos sociais ou civís como extravagáncias, ocorrências da gente progre. O que parece claro, é que a história nom é lineal, que tem os seus ires e vires. Os seus avanços e os seus retrocessos.

Vai resultar que o das "vodas gais" nom é um invento dos nossos tempos. E vai resultar que a igreja nom sempre tivo a mesma postura. E se ficar algumha dúvida, olho a este artigo em vieiros.

Isto pode fazer bambolexar os esquemas de mais de um, ou?

quinta-feira, dezembro 04, 2008

Bye bye, Pai Natal: reivindiquemos ao Apalpador!!!

Copia e difunde...


quarta-feira, dezembro 03, 2008

Europa luita contra a crise (V) : Greve do comércio retalhista

Ver crónica no web da CIG

terça-feira, dezembro 02, 2008

Solidariedade urgente com Hodei Ijurko


Deste blog fazemo-nos eco do chamado à solidariedade urgente com o preso basco Hodei Ijurko que se fai desde o organismo anti-repressivo Ceivar. Este patriota basco leva em isolamento desde Maio de 2008, sendo vítima de um trato brutal por parte do funcionariado da prisom de Teixeiro.

segunda-feira, dezembro 01, 2008

Cantar em raro

Há bastantes anos, quando começava a agromar o rock catalá, lim umha entrevista aos componhentes de Sopa de Cabra, na que alguém dezia algo assim como: "é fácil que um fan de Sopa de Cabra vaia a um concerto de El Último de la Fila, mas nom é tam fácil que se dea o caso ínverso". Impactou-me relativamente lêr aquilo, porque eu daquela tinha a ideia de que os preconceitos lingüístico-culturais na minha em muitos aspectos admirada Catalunya eram cousa superada. Tardei em viajar a Catalunya para compreender que nom é assim. Em qualquer caso, nesse comentário vim reflectida também a realidade do nosso país. É dizer, há gente que nom consume cultura em galego por princípio. De facto, se eu digo que tal banda galega nom me interessa porque canta em espanhol, já sabemos qual vai ser a crítica que me fagam, mas nom choca que alguém diga que nom lhe interessam os escritores em galego, nom lhe interessa a música em galego, etc.

Os méios de comunicaçom, públicos ou privados, seguem a dia de hoje sem dar muito cabimento à música feita "noutras línguas do estado", e a indústria tem muito claro a quê lhe quer dar saida. Nesses termos é que se venhem expressando os membros de Antònia Font numha entrevista publicada em vieiros.

Os noventa virom florescer o pop e o rock feitos em galego, asturiano, aragonês, euskara, catalá...mas a metrópole segue a fazer ouvidos surdos a estas propostas. Parece que à cosmopolita Madrid lhe sai o sarabulho se tem que assimilar umha realidade tam óbvia como que o atlas lingüístico peninsular é complexo, e que portanto existe umha diversidade à que é inútil virar as costas.Talvez haja quem pense que estamos a falar de manifestaçons anecdóticas...eu penso que em qualquer caso, independentemente de se som mais anecdóticas ou mais trascendentais, som claramente inevitáveis.